Inloggen Social Schools

Missie en visie

Onze opdracht:

We zijn ons ervan bewust dat wij als school de oefenplaats zijn voor leerlingen om in de toekomst als een zo volwaardig mogelijke burger deel te kunnen nemen aan de maatschappij. Wat de kinderen precies gaan tegenkomen in de samenleving weten we niet, maar we kunnen ze wel helpen in hoe ze de verbinding met de wereld aangaan. Hiervoor is het nodig dat de leerling een perspectief heeft, dat we werken aan het bevorderen van autonomie, een positief zelfbeeld, zelfcontrole en het kunnen dragen van verantwoordelijkheid. We spelen en leren vanuit betekenis, afgestemd op onze maatschappelijke omgeving, in een veilig en positief schoolklimaat.

Onze missie:

Leerlingen zodanig stimuleren dat zij een zo volwaardig mogelijke plaats in onze samenleving in kunnen nemen. Om in de toekomst vanuit participatie, vrijheid en verantwoordelijkheid een bijdrage te leveren aan deze samenleving en een volgende generatie.